czwartek, 15 grudnia 2016

Soczysty schab z rozmarynem

Kiedyś, gdy robiłam pieczeń ze schabu-zawsze wychodził suchy. Próbowałam różnych marynat i wciąż to samo-niby dobry ale nie. Poszukałam,poszperałam i odnalazłam kilka wskazówek na to, żeby schab był soczysty. 

SKŁADNIKI:
1-1,5 wysokiego schabu b/k (jeżeli schab nie jest wysoki należy obwiązać go wędliniarskim sznurkiem)
2-3 spore ząbki czosnku
Sól
Pieprz
Rozmaryn suszony
Gałązki świeżego rozmarynu
Majeranek
Czosnek suszony (opcjonalnie)
Cebula
1/2 pomidora lub łyżeczka koncentratu
Masło klarowane
Bulion

PRZYGOTOWANIE:
Mięso myję, osuszam, odcinam duże ilości tłuszczu. Następnie przy pomocy ostrego noża, nakłuwam po 15 dziurek z każdej strony mięsa-ale tak,żeby nie przebić na wylot.Czosnek obieram, kroję w małe słupki i faszeruję schab. Następnie biorę się za masowanie :) Mięso przyprawiam: solą, pieprzem, majerankiem,suszonym rozmarynem i ew. suszonym czosnkiem. Na ręce polewam kilka kropli oliwy i smaruję mięso. Odstawiam na 1-2 lub dłużej-ale nie do lodówki. Po tym czasie, rozgrzewam masło,schab obsmażam krótko, na wysokiej temperaturze z każdej strony. Jeżeli nie chce się przyrumienić dodaję pomidora lub koncentrat. Mięso wyjmuję, dokładam masła i podsmażam cebulę w kostkę, wkładam schab i zalewam bulionem (do 3/4 wysokości)-wkładam gałązki świeżego rozmarynu- i do piekarnika nagrzanego na 180-170 stopni -piekę ok. 45 minut. Co jakiś czas sprawdzam,czy mięso jest miękkie.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz